Prowadzenie salonu groomerskiego – działalność z dojazdem do klienta czy stacjonarnie?

Prowadzenie salonu groomerskiego –  działalność z dojazdem do klienta czy stacjonarnie?

Najpopularniejszym rozwiązaniem jest stacjonarny salon pielęgnacji zwierząt. Jest to zdecydowanie najbardziej komfortowa opcja, ale wiąże się z koniecznością posiadania lub wynajmowania odpowiedniego lokalu, co w niektórych miejscowościach potrafi spędzić sen z powiek. Ten, kto szukał lokalu pod wynajem w większym mieście wie jakie są to koszty. Alternatywą może być prowadzenie działalności mobilnej, czyli świadczenie usług w domu Klienta. Nie trzeba mieć swojego lokalu, więc koszty będą niższe. Czy jednak tylko koszty są istotne? Zatem jakie są plusy i minusy obu sposobów świadczenia usług?

Zalety prowadzenia stacjonarnego salonu groomerskiego

  • własny lokal, który urządzamy według naszych potrzeb
  • komfort pracy “u siebie”
  • możliwość przyjmowania zwierząt każdej wielkości
  • możliwość prowadzenia dodatkowo sprzedaży drobnych akcesoriów np. przysmaków, kosmetyków, szczotek grzebieni itp
  • brak konieczności dojazdu do Klienta (niektóre salony posiadają w swojej ofercie opcję odbioru zwierzęcia i odwiezienia go po zabiegu pielęgnacyjnym, ale zazwyczaj jest to opcja dodatkowo płatna i świadczona nie przez samego groomera tylko przez jego współpracownika)


Wady prowadzenia stacjonarnego salonu groomerskiego

Zalety prowadzenia mobilnego salonu groomerskiego (usługa z dojazdem do klienta)

  • niższe koszty prowadzenia działalności niż w przypadku stacjonarnego salonu, zakładając, że posiadamy w miarę bezawaryjny i ekonomiczny samochód
  • brak konieczności posiadania części dużego i kosztownego wyposażenia niezbędnego w salonie stacjonarnym (wanna groomerska, duży stół groomerski, stacjonarna suszarka itp)
  • zdobywanie klientów, dla których udanie się do stacjonarnego salonu jest kłopotliwe, czy to ze względu na swoją wygodę, brak samochodu czy na przykład z uwagi na swój stan zdrowia

Wady wynikające z prowadzenia salonu groomerskiego mobilnego

  • konieczność zabierania ze sobą sporej liczby akcesoriów – najczęściej mobilny groomer wozi ze sobą przenośny stół do pielęgnacji zwierząt, którego waga wynosi kilkanaście kilogramów. Stół taki jest składany i złożony zajmuje mało miejsca. Jest stabilny, często posiada w komplecie wysięgnik smycz do zabezpieczenia zwierzęcia. Oczywiście można skorzystać ze stołu czy blatu w domu Klienta ale jest to mało komfortowe i bezpieczne. Trzeba ze sobą mieć również ręczną suszarkę aby mieć czym suszyć. Ponadto trzeba wozić maszynki groomerskie, kosmetyki do pielęgnacji, szczotki do czesania, grzebienie i inne niezbędne akcesoria. Jest to mocno obciążające fizycznie – pełne wyposażenie mobilnego groomera potrafi ważyć około 20 kilogramów
  • trudności z dotarciem do klienta – raczej nieczęsto uda się podjechać pod same drzwi domu czy bloku, w którym mieszka klient. Musimy też pamiętać, że winda dostępna jest dopiero powyżej 4 piętra
  • czas niezbędny na dojazd do Klienta i z powrotem dyskomfort związany z pracą u kogoś w domu, konieczność dostosowania się do warunków tam panujących (ciasna łazienka, brak wystarczającej ilości miejsca)
  • ograniczenia wynikające z kłopotem pielęgnacji dużych psów – w warunkach domowych praktycznie niemożliwe jest dokładne wykąpanie i wysuszenia dużego psa o obfitej szacie. Oczywiście można zastosować pielęgnację “na sucho” z wykorzystaniem specjalnych preparatów ale jest to półśrodek.

Jak widać z powyższego zestawienia każda forma działalności ma swoje wady i zalety i to, jaką wybierzemy zależy od naszych indywidualnych przemyśleń.